Een telegraafje (84) | een sugges-T (6)

De meligheid viert hoogtij bij de T. vandaag. Dit keer gaat het om AZ-speler en kandidaat-international Jeremain Lens, die schijnbaar (haha) in de belangstelling van PSV staat.

Inderdaad: zijn achternaam roept de neiging tot woordspelingen op. En dat is een kolfje naar de hand van de T.-redactie, weten wij uit ervaring.

Gooien wij hier ook nog een blik (!) open?

  • PSV laat oog vallen op Lens
  • Kijken, kijken en kopen?

Even tussendoor (112) Stroopwafels? Amazing!

Ik zie die buitenlandse wachtenden al denken: stroepwaffels? Afijn: het is natuurlijk wel een mooie geste van Schiphol en een stukje Holland-promotie is nooit weg, nietwaar?

Ze hadden de muziek en de stroopwafels natuurlijk ook kunnen combineren. Ik zie de Amerikaanse wachtenden al denken: ‘Amazing!’.

Een telegraafje (82)

Soms (of eigenlijk meestal) is dat Twitter best handig. Zo werd ik via een tweet van Anton-Jan Thijssen op onderstaande Telegraafkop gewezen. Aangezien ik die krant alleen online doorsnuffel, weet ik dat ik nogal wat potentiële inhoud voor de Telegraafjes-rubriek mis. Maar zo komen we er dus ook!

Lees verder

Scrabble

Wat klopt er niet aan het plaatje hierboven? Juist: het woord Scrabble mag je niet wegleggen. Buiten het feit dat het uit 8 letters bestaat, is het ook een naam van een product. En eigennamen, dat mag niet bij Scrabble.

Terecht natuurlijk, anders kun je wel aan het wegleggen blijven. Dan mag Dnjepr ook, om maar eens een wel bestaande zijstraat te gebruiken. Nu zijn er echter geluiden in Scrabble-land – voordat wij Kolonisten van Catan ontdekten, was dit hier in Huize Koning het meest gespeelde spel – geluiden te horen om eigennamen wél toe te gaan staan. Om de jeugd het spel meer te laten spelen. Volgens mij is zo’n actie juist de dood voor het spel. Wat vindt u?

Bovendien zijn er natuurlijk altijd nog beperkingen. Zie mijn reactie onder dit bericht.

Oh ja, lees ook deze lezenswaardige column van iemand die alles van het alfabet weet, namelijk ABC.

Mag ik trouwens Eyjafjallajökull als Scrabble-woord claimen?