De Telefoongids

Het is een idee waar ik het hier al eerder over had; het stopzetten van de gratis huis-aan-huis verspreiding van De Telefoongids. Nu heeft de politiek ook de zinloze bomenverspilling ontdekt. Ik denk dat bijna honderd procent van de bezoekers van dit blog nooit meer in de papieren gids kijken. Logisch: we leven in een wereld die steeds meer digitaal wordt.

Laatst werd ik gebeld door een acquisiteur van de KPN. Want ik kon nu ook alleen digitaal gaan adverteren. ‘We zijn inmiddels de derde zoekmachine van Nederland’, vertelde hij trots. Waarbij hij even vergeet dat Google ongeveer op Noord-Koreaans zoekniveau zit. Want wie zoekt er tegenwoordig op internet nog met Yahoo, Ilse of weet-ik-veel hoe die andere zoekmachines allemaal heten? Ik bedoel maar!

‘Bovendien heb ik geen zin om mee te betalen aan het in stand houden van het onnodige en overbodige papieren telefoonboek’, was één van mijn weerwoorden. ‘Maar u betaalt alleen voor online’, kreeg ik te horen. Tuurlijk, de papier- en drukprijzen worden natuurlijk niet meeberekend? Ammehoela en laat me niet lachen.

Lees verder

Groningen blijft groen

Mijn cluppie is en blijft FC Groningen. De groen-witten spelen in één van de mooiste stadions van Nederland, met één van de mooiste bijnamen: De Groene Kathedraal. En dus vond de directie van Groeningen het niet zo’n bijster goed plan om de clubkleuren te laten misbruiken in één van de meest vervuilende sporten. Duim omhoog!