René van der Gijp

Ik kijk graag naar het programma Voetbal International (kijk hier naar de verschillende oude afleveringen op de briljante RTL-gemist-site). Het duo Derksen-Genee doet het volgens mij uitstekend. Hans Kraaij jr. is een goede toevoeging. Als voetballer vond ik hem niets, als presentator van die pretmallemolenprogramma’s en homevideoshows bij SBS nog minder en zijn interviews met de diverse bondscoaches zijn ook niet sterk. Maar bij VI doet hij het prima. Al was het alleen maar omdat hij Derksen gewoon tegengas durft te geven én voor zijn eigen mening uit wil komen.

Aan René van der Gijp heb ik ontzettend moeten wennen. Maar ik begin zijn humor steeds meer te waarderen en het is zonneklaar dat hij verstand van het spelletje heeft. Niet voor niets heeft hij het hoogste gevoetbald van alle mannen aan de Koffietijd-voor-Mannen-tafel. Hieronder het bewijs, een wereldgoal.