Robben ontlokt Snoeks een Quote de Snoeks

Mag ik mijn betogen over Arjen Robben even onderbouwen? En daarbij ook meteen even mijn taalkundige voorliefde voor het commentaar van Frank Snoeks onderstrepen? Want wie in het heetst van de strijd met de zinssnede ‘In het Theatre of Dreams’ een droomdoelpunt’ komt, is een taalkunstenaar. Met voorbedachte rade of niet, je moet het maar op het juiste tijdstip brengen. Hij had het ook bij het hakje van Nani in de negende minuut kunnen doen. Maar nee, Frank bewaarde zijn quote voor het juiste moment.

Ook mooi trouwens, deze Engelse zinssnede:

Een sugges-T (1)

Een nieuwe rubriek: waar laat de Telegraafjes-redactie een steek vallen?

Zoals bij dit bericht, aangedragen door twit– en loglega Tjan. Daar had natuurlijk een kop met het woord ‘draaideurcrimineel‘ in moeten staan!

Heeft u ook een suggestie voor de sugges-T? Mail me of meld ‘m via Twitter!

Weekendje fietsen?

Ik associeer de fiets niet zozeer met vrije tijd, maar meer met stoempen, snot en snuiven tegen de Oost-Groningse wind in op weg naar school. Afijn, veel Nederlanders doen dat wel. Ze nemen graag de fiets om rondjes te rijden door bijvoorbeeld Drenthe. Moeten ze vooral blijven doen!

Nu is er – al jarenlang, zo blijkt – de Batavus Weekend, een populair fietsenmodel. Het leek Batavus leuk om het model te promoten. De fietsenfabrikant zocht de samenwerking met – daar zijn we weer! – CenterParcs. Logisch lijkt mij dan om bij de aankoop van een Weekend-fiets een weekendje ‘Even helemaal weg’ cadeau te doen. Maar die weekendjes zijn blijkbaar meestal ‘gewoon’ volgeboekt. Dus is er voor een midweek gekozen. Een beetje vreemd, of juist een humoristische kwinkslag?