Vertrouwen herstellen #Toyota (2)

Normaal ben ik meer van de letters dan van de cijfers, maar dit is toch wel erg sterk gedaan van Toyota.

Dit schemaatje maakt onderdeel uit van een speciale bijlage bij het Toyota magazine My Toyota. In dat magazine wordt overigens met geen woord over de terugroepactie gesproken. Dat kan twee redenen hebben: het blaadje was al klaar voordat de hele terugroepactie-episode begon. Óf  Toyota gaat er vanuit dat het magazine een langere bewaarfunctie heeft en de negatieve spiraal waarin de Japanse fabrikant is beland overleeft. Het bijvoegsel zal eerder worden weggegooid en vergeten. Het eerste acht ik meer waarschijnlijk dan het laatste.

Was ik eerder te spreken over de openheid die de Japanners toonden, dit vind ik dus weer wat minder. Het magazine moet er eentje zijn in de categorie positief-kritisch. Jammer, maar ook wel weer logisch. De bijlage is verder wel weer goed gedaan: met de billen bloot, overzichtelijk en redelijk door het stof. Het was naar mijn idee alleen beter geweest als het ín het magazine had gezeten.