Dubbel-d in de kop? – koppie-krau (16)

Zat de redacteur van de T. toevallig teveel te surfen over het grote kwade internet en kwam hij daar iets teveel mevrouwen met Dubbel-D tegen? Of denkt hij bij Feyenoord (met de bekerfinale in het achterhoofd) misschien iets teveel aan de gewelddadige supporters? Afijn, wat in ieder geval evident is, is dat Mario Been ongetwijfeld het woord geweldig gewoon met één d dacht.

Gebouwen

Via twitter werd er afgelopen week meermalen gelinkt naar een site, met daarop foto’s van de ‘78 vreemdste gebouwen ter wereld‘. Waarom het getal 78, zul je denken? Ja, dat dacht ik ook. Misschien om mensen de gelegenheid te geven om zelf de lijst aan te vullen tot de 80, of de honderd.

De merkwaardigste gebouwen waar ik ooit in ben geweest, zijn het hoofdkantoor van Aan de Stegge Bouw & Werktuigbouw in Goor en het Gasuniegebouw in Groningen. In dat eerste gebouw kwam ik professioneel, toen ik één van de medewerkers moest interviewen voor een bouwblad. Het gebouw van de Gasunie was een ander verhaal. Hier kregen we als familie een tamelijk exclusieve rondleiding door één van de personeelsleden, toevallig vrienden van mijn ouders. Ik kan me nog levendig het uitzicht over de stad Groningen vanuit de bovenste ramen herinneren. Machtig!

Het gebouw van Aan de Stegge in Goor.

Het gebouw van de Gasunie in Groningen.