Twitter: verschillende inzichten

Dat Twitter zowel wordt gewaardeerd als verguisd, mag wel duidelijk zijn. Sommige BN’ers – en anderen – zien de microblogdienst als een uitstekend middel om te laten zien waar ze mee bezig zijn (ik noem Erben Wennemars of Marco Borsato), terwijl anderen (zoals bijvoorbeeld Mathijs van Nieuwkerk) de voordelen er niet van inzien. Maar ook onder Twitteraars heersen er verschillende opvattingen over de berichtensite, zo blijkt uit onderstaande berichten van Jeroen van Koningsbrugge (@eenjurk)en Kasper van Kooten (@KaspervanKooten), die toevalligerwijs precies onder elkaar binnenkwamen in één van mijn lijsten.

Mooiste WK-goals

Omdat mijn pa vandaag jarig is en hij absoluut niet van voetbal houdt, vandaag een voetballogje 😉 Ach, de oude man kijkt toch nooit op mijn website. Sterker: hij haat computers misschien nog wel meer dan voetbal.

De NOS, daar zijn ze weer, heeft een nieuwe site de lucht ingeslingerd. Op www.nos.nl/wkgoal kun je stemmen op het mooiste doelpunt dat ooit tijdens een WK-toernooi is gemaakt. Natuurlijk staat de goal van Dennis Bergkamp erin – en chauvinistisch als de Nederlander is, is deze op het moment van schrijven van dit logje ook het meest gekozen in de top-3 van de inzenders.

Zelf heb ik Bergkamps doelpunt, hoe mooi ook, er niet bij gezet. Ik heb drie goals van Argentijnse makelij in mijn top-3 staan, waarvan er twee van de ongetwijfeld ingepoederde voeten van Diego Armando Maradona afkomstig zijn. Om het Nederlands elftal van komende zomer lekker te prikkelen. Dat tikkie-tik doelpunt uit 1994, dat kan onze Oranje-voorhoede (Van der Vaart, Sneijder, Robben en Van Persie) natuurlijk veel beter. En die solo uit 1986? Ik zeg: Arjen Robben 😉