Even niet over de vloer bij vloerenbeurs #Domotex. Familie gevloerd

Het is voor mij al drie jaren achtereen vaste prik. In januari is de beurs Domotex in Hannover. Enorme hallen vol met allerlei noviteiten over vloeren, machines om vloeren te leggen, spullen voor vloeronderhoud en aanverwante artikelen. Het is onvoorstelbaar voor een leek, die ik ook was in 2008, dat je zulke enorme hallen kunt vullen met alleen maar vloerbedekkingsproducten.
En als je voor een vakblad schrijft over vloeren, dan hoor je op die wereldbeurs – waar alle belangrijke en minder belangrijke bedrijven op het gebied van vloeren acte de présence geven. Maar ik ben er dit jaar niet. Waarom? Hier is het ziekenboeg, de complete familie is door ziekte gevloerd.

Bij wijze van spreken stonden de koffers al gepakt, was de auto afgetankt en had ik het paspoort al bij me gestoken om de reis-voor-drie-dagen naar Hannover aan te vangen. Beide koters waren al ziek. Heel erg vervelend natuurlijk, maar omdat moeders thuis zou zijn niet onoverkomelijk. Toen Audrey zondagochtend óók nog ziek uit bed stapte, begon de twijfel. Wat te doen? Ik had immers een hotel voor zondag tot en met dinsdag, mijn opdrachtgever vindt het belangrijk dat ik op deze beurs mijn gezicht laat zien en voor de contacten in de branche is het natuurlijk ook essentieel.

Toch heb ik ervoor gekozen om niet te gaan. Voor werknemers lijkt dat misschien een logische beslissing, maar als je als freelancer afhankelijk bent van de gunsten van je opdrachtgever, dan verwacht die ook wat van je terug. Maar goed, soms moet je keuzes maken. En in dit geval was dit míjn keuze.

3 thoughts on “Even niet over de vloer bij vloerenbeurs #Domotex. Familie gevloerd

  1. […] we het toch over beurzen hebben: vorige week was de Vakantiebeurs. Ik was er één keer en eigenlijk vond ik dat ook wel […]

  2. Maria Balkenende schreef:

    Heel herkenbaar Johan. Mijn ervaring is dat opdrachtgevers een beslissing kunnen respecteren als je zelf een serieuze keuze hebt gemaakt. Wel jammer natuurlijk, een beurs is zoveel leuker dan voor verpleegster spelen. Neem wat extra vitimanes 😉

Plaats een reactie