Goede doelen – vervelende marketing

De actie ‘Het Glazen Huis‘ steun ik van harte. Op dat moment – eind van het jaar staat het huis in Groningen – beslis ik dan of en wat ik aan het goede doel geef. 3FM werkt daarin samen met Het Nederlandse Rode Kruis, dit jaar strijden beide organisaties tegen malaria.

Waar ik alleen heel erg geïrriteerd door raak, is dat Het Rode Kruis misbruik maakt van dit soort initiatieven. Te pas en vooral te onpas krijg ik namelijk post van de organisatie, met de smekende mededeling of ik misschien nog weer wat geld wil schenken. Nee! Ik beslis wanneer ik welk bedrag aan welke organisatie geef. En dit soort smeekbedes helpen Het Rode Kruis niet mee om mijn keuze eventueel in hun voordeel uit te laten komen. Of ik nu stickertjes met rozen erbij gestuurd krijg of niet…

4 thoughts on “Goede doelen – vervelende marketing

  1. […] doelen – vervelende marketing (2) Helaas en jammer. Heel erg jammer. Zoals ik al eerder stelde: de actie Serious Request/Glazen Huis van 3FM ondersteun ik van harte. De afgelopen jaren heb ik […]

  2. ton schreef:

    Het Glazen Huis hoort natuurlijk gewoon op de Neude in Utrecht.

Plaats een reactie