De actie ‘Het Glazen Huis‘ steun ik van harte. Op dat moment – eind van het jaar staat het huis in Groningen – beslis ik dan of en wat ik aan het goede doel geef. 3FM werkt daarin samen met Het Nederlandse Rode Kruis, dit jaar strijden beide organisaties tegen malaria.
Waar ik alleen heel erg geïrriteerd door raak, is dat Het Rode Kruis misbruik maakt van dit soort initiatieven. Te pas en vooral te onpas krijg ik namelijk post van de organisatie, met de smekende mededeling of ik misschien nog weer wat geld wil schenken. Nee! Ik beslis wanneer ik welk bedrag aan welke organisatie geef. En dit soort smeekbedes helpen Het Rode Kruis niet mee om mijn keuze eventueel in hun voordeel uit te laten komen. Of ik nu stickertjes met rozen erbij gestuurd krijg of niet…
[…] Goede doelen, vervelende marketing […]
[…] doelen – vervelende marketing (2) Helaas en jammer. Heel erg jammer. Zoals ik al eerder stelde: de actie Serious Request/Glazen Huis van 3FM ondersteun ik van harte. De afgelopen jaren heb ik […]
Het Glazen Huis hoort natuurlijk gewoon op de Neude in Utrecht.
Ben ik op zich met je eens hoor, maar als er dan toch een rondtour door Nederland wordt georganiseerd, dan is Groningen een pleisterplaats die aangedaan moet worden!